Friday 3 February 2012

Musartworks Photography : 2012 Giveaway Contest.

Salam to all readers and beautiful bride to be...

awal-awal bagitahu entry ni memang panjang...sila bersabar membaca hingga ke akhirnya....coz in the end ade suprise tuk kamu semua...heheh..bagi touching malam2 ni...hahah...
CONTEST BANNER

ok malam ni miza nak tunaikan janji juga hasrat hati khas utk bro mus...huhu...semestinya contest bro mus yang miza dah up entry promote contest dia yang lepas..tapi time tgh sibuk exam...so baru hari ni miza sempat nak mengarang after bro mus up gambar memang tibe2 ehhh daku jatuh cinta pula...

sebenarnyer...miza dah malas nak masuk contest sebabnyer....meh baca entry miza yang ini...

so memang mula2 dah malas giler nak masuk...sume pun camtu....tak tahula kenapa tibe2 bro mus cam leh baca hati kot...die buat entry yang memang takder like2 nih..huhu...

just..

Entry yang paling KREATIF DAN BACKLINK TERTINGGI akan dinobatkan sebagai juara.


so memang suke hati la saya disini...


ok meh miza cerita ape yang buat gambar itu cantik....


gambar yang cantik tak memerlukan model yang cantik...pemandangan yang indah atau backdrop yang super power...pada miza la...tapi miza tak tahu pada orang lain camner..for me gambar yang cantik adalah benda yang natural...yang kita lihat seharian tapi di capture dengan satu makna yang tersembunyi...
 contohnyer miza bagi gambar ni ok...


source from google..
  
see this picture

ok this one from bro mus nyer album

just remind me of my 'mak' nenek miza...senyuman orang tua itu...pasti akan ku ingati sampai akhirnya..


tiap kali nampak gambar ni...i just can smile....betapa indahnya kasih sayang suami yang setia menyayangi isterinya hingga tiada lagi kecantikkan...namun pada suami itu...isterinya tetap muda....




maybe it just a picture seorang nenek yang tersenyum,suami yang sangat menyayangi isteri & seorang anak kampung yang bermain di tepi kampung...

tapi pada miza

terlalu banyak makna tersirat yang hendak di sampaikan oleh photographer pada kita
it just i cant tell you how i feel when i look at this picture..

kalu bro mus perasan i keep repeat the same picture from the moment kitorang bertegur sapa..chewahhh...

hehe...dah macam berkhutbah dah aku...hahahah...sabar ya...belum mula pun part yang klimaks nya..

so kesimpulannya

talent nak jadi photographer memang la susah

so memang miza tabik spring pada sume photographer

cam miza la..pandang orang yang batuk darah...maybe batuk kering or Tuberculosis
tapi orang lain pandang maybe kene santau

adehhh ape miza mengarut nih...dah2 meh baca komik plak!! 

 sila klik pada gambar utk paparan lebih jelas ok..








ok jom tengok gambar2 pilihan...rambang mata saya....sume gambar cantik and natural!! saya sangat suke...

all photos taken from musartworks.com






ok miza tak mau pilih satu ja gambar sebab miza tak tahu nak cakap ape dalam satu gambar...so miza gabungkan sume gambar and i will explain why i choose all 4 picture and di sebalik ape yang miza tafsirkan dalam gambar ni...

lama aku menantimu...di satu sudut dunia dulu aku sepi tanpa kamu..
tapi aku percaya dengan DIA pencipta...
aku pasti bertemu jodohku
tersenyum aku melihat kamu pertama kali
indah disini kita bertemu

percayalah wahai hawaku...
setiap degup jantungku...pasti ada kamu dalam kiraanya
biar mereka kata aku buta kerana cinta
ya aku memang buta 
kerana cinta yang DIA beri untuk aku curahkan padamu
terlalu indah buat kita

terima kasih imam solatku juga pembimbing hidupku
aku bukan wanita yang kaya jika kau inginkan hartaku
aku bukan wanita sempurna jika kau inginkan aku seperti puteri rasullah Fatimah r.a
tapi aku hanya insan biasa yang akan menjagamu
setia denganmu
mengasihimu
juga akan memperbaiki diriku untukmu
supaya kelak di syurga aku menjadi bidadarimu

kini
berabad sudah kita bersama...
aku melihat wajahmu yang dulu suci dan indah...
kini menampakkan garis2 usia 
mengingatkan aku kini kita berada di penghujung usia 
pesanku yang terakhir isteriku yang tercinta
aku mahu kau tetap menjadi isteriku di dunia yang kekal itu
juga
bidadariku yang paling indah di syurga

terima kasih sayangku

ok...done...everything is done...will tag 10 frens in the FB after this...

semoga bro mus akan terus maju...tangkap gambar yang cantik2..heheh..i can translate into poem if you want...=)

okla...pada yang baca poem tuh..itu memang ikhlas dari hati sanubari bila melihat 4 gambar tu and bonus sebab tengah perasaan ke bintang malam ni...

ok bye sume...

nite to all girls and b2b...=)

No comments: