Wednesday 18 July 2012

Dont give up if you have acne...i will help you

Salam to all readers and beautiful bride to be...

miza minta maaf atas kelewatan mengupdate blog...too many to be settle..sampai tak tersempat nak update blog ni...

seperti miza janji i will tell you more about the product yang miza janji nak promote and jual...

boleh kata setiap yang bergelar wanita mesti akan sedikit walau tak banyak nak kelihatan cantik at least to her husband or depan orang yang disayangi...
Jerawat actually adalah satu masalah kulit yang dipandang serius oleh kebanyakkan wanita dan sekarang ni even lelaki pun take this too serius...
So as an observer and also an experience person who also suffer from acne for 11 years miza rasa jerawat adalah satu masalah yang tak boleh kita pandang remeh...cause the effect is too much...
kerana acne ada yang rasa rendah diri..malu pada orang...segan nak berdepan di khalayak ramai tak rasa confident bila bercakap dengan orang...
i have encounter too many people yang suffer acne have this problem..low self esteem..especially women..

so kerana rasa tanggungjawab miza tampil ingin membantu khususnya wanita-wanita juga sesiapa sahaja yang mempunyai masalah jerawat khususnya & juga jeragat.

MENGENAI PRODUK DR HASSEENAH
Produk Dr hasseenah di perbuat di Malaysia menggunakan bahan yang selamat. Ia tidak menggunakan bahan dari haiwan. Produk ini juga mampu dibeli oleh setiap individu kerana harganya yang berpatutan. Ini sesuai dengan hasrat Dr Hasseenah agar setiap individu yang mempunyai masalah jerawat dapat merawat jerawat mereka tanpa menjadikan kos sebagai halangan.

Produk Dr hasseenah sesuai bagi mereka yang mempunyai masalah jerawat dan jeragat. Peningkatan dalam keterampilan kulit dapat dihasilkan tanpa pengelupasan yang ketara,member kepuasan kepada pengguna.

Bahan Produk Dr hasseenah mengandungi

Aloe vera gel – member kelembapan untuk mengekalkan ketegangan kulit dan memastikan sel-sel kulit mendapat lembapan yang cukup

Arbutin – diambil dari tumbuhan Bearberry. Ia menghalang enzim Tyrosinase dan ini menghalang terjadinya melanin yang menyebabkan parut gelap dan jeragat. Oleh kerana ianya dari tumbuhan ia selamat digunakan untuk jangkamasa yang panjang tanpa kesan sampingan

Vit C- Vit C ester yang digunakan dalam sunblock Produk Dr hasseenah adalah dalam keadaan yang paling baik untuk penyerapaan ke dalam kulit. Vit C adalah anti oksidan yang sangat kuat yang dapat melindungi kulit dari radikal bebas hasil dari kesan pencemaran dan matahari

Salicylic acid – dihasilkan dari batang pokok willow. Ia adalah bahan yang amat berkesan untuk jerawat kerana Salicylic acid dapat melarutkan sel- sel kulit yang mati yang menyebabkan liang tersumbat . Salicylic acid jugak larut lemak yang menjadikannya sesuai unutk pembersihan sehingga kedalam liang.

Glycolic Acid – sejenis asid dari buah yang berupaya untuk mengelupaskan kulit dengan lembut,membuka liang yang tersumbat dan melicinkan kekasaran kulit yang disebabkan kerosakan akibat kesan daripda matahari. Ia juga membantu mengurangkan kulit berminyak dan megeluarkan sel kulit mati untuk membantu dalam masalah jerawat.

Witch Hazel Extract – diambil dari pokok witch hazel dari amerika Utara. Berupaya untuk meredakan radang pada kulit,mengekalkan kelembapan kulit dan meredakan sunburn kulit.

SENARAI PRODUK

1 ) Cleansing Gel – Gel membersihkan kulit muka sehingga kedalam liang. Sesuai untuk kulit kering ke kulit normal- 100mls - RM48


Cleansing Gel

2) Acne Gel Cleanser – Gel yang mengandungi 2% salicylic acid untuk membersihkan lebih jauh kedalam liang. Berkesan untuk kulit berjerawat. Sesuai untuk kulit Normal ke berminyak – 100mls RM48


Acne Gel Cleanser

3) Soothing Toner – Mengandungi Witch Hazel untuk meredakan radang kulit dan membersihkan dengan lebih sempurna-100mls – RM48


Soothing Toner

4) Acne Gel Serum – Mengandungi Salicylic Acid untuk melarutkan sel-sel dan minyak yang tersumbat pada liang. Sesuai untuk ‘jerawat pasir’(whitehead @ blackhead ) dan untuk pengawalan jerawat.- 15mls – RM58


Acne Gel Serum

5) Aloe Vera Soothing Gel - Berkesan untuk melembabkan kulit. Mengandungi Aloe Vera yang telah diketahui keupayaannya melembapkan kulit. Sesuai untuk kulit berminyak, kering dan normal- 30mls – RM48


Aloe Vera Soothing Gel

6) Lotion 10 – Mengandungi Glycolic Acid yang berupaya untuk melarutkan sel-sel mati. Penggunaan secara berterusan menghasilkan kulit yang lembut kerana ia akan menggalakkan pertumbungan sel- sel baru yang lebih sihat dan segar.- 15mls – RM48


Lotion 10

7) Skin Lightening Essence – Arbutin yang terdapat didalam produk ini akan mengawal terjadinya pigmen-pigmen hitam yang baru samada untuk jeragat atau parut jerawat. Berasal dari tumbuhan, ia selamat digunakan untuk jangkamasa panjang.- 15mls – RM65


Skin Lightening Essence

8) Lightening Sunblock SPF 30 (Bestselling item) – Krim penghadang suria sebanyak 40+ untuk menolong mengurangkan kesan suria pada kulit yang mengakibatkan parut gelap dan jerawat. Tidak berminyak dan sesuai untuk semua jenis kulit- 40g – RM98

Lightening Sunblock


TESTIMONI PENGGUNA

TESTIMONI PENGGUNA DAN OWNER OF LITTLEDR’S CLOSET

Alhamdullilah setelah hampir 11 tahun saya mempunyai masalah jerawat bernanah yang teruk seluruh muka,dan telah mencuba pelbagai produk dan berhabis ribuan ringgit tetapi sangat mengecewakan,saya amat bersyukur berjumpa dengan Dr Hasseenah dan berterima kasih dengannya kerana akhirnya saya sangat berpuas hati dengan produk ini. Saya tidak lagi ragu2 dan berfikir panjang untuk membeli set penjagaan yang sesuai dengan saya untuk merawat jerawat serta tidak mempercayai lagi produk2 dan rawatan yang ada dipasaran.Syukran & Jazakillah doctor. =)

DR.ZARIN AFIQA BT ZAINAL ABIDIN, MBBS OF USIM & OWNER OF LITTLEDR’S CLOSET 

 

“Saya mengalami masalah jerawat sejak tingkatan satu. Saya tidak pernah peduli dengan penjagaan kulit kerana tiada orang yang menasihati. Sejak kerja, jerawat semakin teruk dan saya mula mencari tempat untuk rawatan. Secara tidak sengaja saya ternampak Klinik Doktor Hasseenah dan terus buat temujanji. Rawatan pertama memang sakit tapi mula menampakkan perubahan. Selepas 4 kali rawatan, walaupun terpaksa berbelanja lebih tapi saya puas hati. Masalah jerawat dah berkurang dan kulit kembali normal. Terima kasih doktor!”

Nurul Haanim
Perunding Insurans


“Dulu saya mengalami masalah jerawat batu yang teruk di muka. Jerawatnya berair, bernanah dan kadang-kadang ada yang berdarah. Muka rasa gatal-gatal dan sakit apabila ditekan. Keadaan ini membuat saya rasa sungguh tidak selesa, tambahan lagi apabila guru-guru di sekolah mula menegur tentang jerawat saya.

Kini Alhamdulillah setelah menjalani rawatan di Klinik Jerawat dan Jeragat Dr Hasseenah muka saya sudah tidak kelihatan kemerahan lagi. Kaedah rawatannya cukup mudah dan berkesan. Saya sangat berpuashati dan gembira apabila ada rakan mengatakan bahawa muka saya sudah licin. Terima kasih doktor.”

Muhammad Afiq bin Salehuddin
Pelajar 

 
PENGENALAN OWNER OF LITTLEDR’S CLOSET

Saya adalah graduan perubatan dari USIM yang sangat berpengalaman dengan masalah jerawat kerana mempunyai masalah ini hampir 11 tahun dan juga telah mencuba pelbagai produk jerawat dipasaran,tetapi semua mengecewakan saya sehingga saya berjumpa dengan produk Dr.Hasseenah dan amat berpuas hati dengan rawatan dan produknya dan membuat saya tampil ingin membantu khususnya wanita-wanita juga sesiapa sahaja yang mempunyai masalah jerawat khususnya & juga jeragat. Kini saya merupakan pengedar tetap produk Dr.Hasseenah juga berkhidmat memberi nasihat dan tips2 kepada pengguna saya dan menyimpan hasrat akan menyambungkan pelajaran dalam bidang dermatologi dan estetik insyaallah.

Kepada wanita yang bermasalah tentang kulit berjerawat & jeragat jangan putus asa dan give up.Insyaallah saya akan membantu anda.

Sekiranya berminat sila hubungi saya,insyallah saya akan membantu. I smile when you smile =)

CONTACT ME IF INTERESTED :

Click picture to go my FB page




3 comments:

Siti said...

Salam,nak tanya ..sunblock Dr.Hassenah ni warna putih atau coklat yea?

Unknown said...

siti..warna putih..berminat ke? kalau berminat leh pm saya dkt fb ya..

https://www.facebook.com/pages/Littledrs-Closet/192175710834756?ref=hl

Anonymous said...

Sy pon dh mcuba pelbagai jenis produk dan jika d kira adalah dlm 12 jenis. akhirnya muka jd semakin parah. Alhamdulillah akhirnya 3bulan menggunakan produk Dr Hassenah, muka tiada Jerawat malah Jerawat pasir juga semakin berkurangan!! Syukur & tqsm Dr H! Ats formula yg hebat! Sunblock nya bau Oren & superb!!