Showing posts with label jubah arab. Show all posts
Showing posts with label jubah arab. Show all posts

Tuesday, 1 May 2012

Hunting for jubah or jubah nikah..

Salam to all readers and beautiful bride to be..

salam ceria miza doakan pada semua muslim's b2b seluruh dunia..lepas magrib sambil menunggu isya' seperti biasa my schedule...reciting quran...punyalah jahat syaitan ni..tengah dok2 menghafal ayat...tibe2 jeritan batinku nak gi search tentang jubah abaya mesir..

masyaallah astagfirullah..at last..terpaksa habiskan ayat terakhir...dan bergerak menuju laptop..

sekarang miza tengah ade 1 syndrome mencari jubah dari dubai & mesir...

jubah dari sana kain die sangat berkualiti dan murah...cume bila dah masuk malaysia..mahal la..sebab coz tax dan pengankutan..kalu ikut sangat murah jubah kat sana...

tapi bila dah berkenan kan...perempuan ni memang ade 1 sifat..mahal pun die bedal..huhu..tapi miza tengok juga..kalu terlalu mahal...miza akan pikir 10x...sampai before tido pun akan pikir...kalu rasa nak sangat...akan tanya ngan satu family cantik tak...hahaah..

and my victim semestinya my little brother..huhu..he will said...along ni..huhu..ahahah...

jom let see the jubah yang miza hunting...





idea comes from routine...dont make your life complicated...hahah...design jubah nikah dah decide..huhu..yeay!!!!

Sunday, 12 February 2012

Jubah nikah

Salam to all readers and beautiful bride to be..



malam ni tibe2 miza rasa nak share pakaian nikah kami nanti..to tell the truth..miza memang seorang yang sangat simple..nak kuar gi mana2 pun..tak der secalit mekap pun kat muka ni..hahah..sebabnyer miza memang tak suke mekap..even suke tengok orang mekap cantik2..

pernah miza berangan nak beli alat make up..yer..miza pernah la gi bobby brown..gi mac..konon2 nak beli mekap..hahaah..hampeh..nasib baik kawan beli..huhu..dapat la merasa camner di makeup kan..huu...kalu tak mesti orang jual mekap tu mengamuk..hahah..

berangan miza ni sekejap jer..tapi die nyer buat..tuhan je la yang tahu kan..heheh..

so time nikah nanti..miza nak both of us pakai jubah..hahah..biarlah nampak alim skit pakcik tuh..huhu..

nak suh die pakai baju melayu..hmm..macam2 alasan die bagi..tak suke..rimas..camner tuh..nak kawen nanti..adehh..susah betul...die suke cotton..tapi tak cantikla cotton buat baju melayu..so miza dapat idea...suh die pakai jubah...senang...tapi tak tahula die setuju ke tak..ni hanya idea miza sorang2..

tak bagi tahu pun ngan dia lagi..huhu..tak tahula kenapa...miza rasa orang lelaki pakai jubah lagi hensem dari baju melayu..hahhaha...boleh tak??

so time nikah nanti insyaallah both of us will wearing jubah..milky off white light2 cream...






inilah baju idaman miza..tapi bile pkir nak buat baju beribu2..huu..ku pendamkan hasrat hati..tanpa share dengan sape..hanya di blog ini..menjadi tatapan sendiri..


cantik tak kalu pakai baju wane hitam time nikah?? cantik gak kan..elegant.. hahaha...buat benda ngarut...ngamuk mak miza..huu
ok la korang....sampai sini jer..

miza tengah wat projek nak buat barang hantaran suprise utk mr.irmidrza...huhu..

Saturday, 11 February 2012

Jubah syria,iran & mesir juga botol susu mana satu pilihan kamu??

Salam to all readers and beautiful bride to be...

lama betul rasa tak update blog...padahal baru berapa hari..rasa bertahun2 lamanyer...hahah..ayat tak boleh blah betul..

camner ya?

hati miza berbelah bahagi...

nak jual atau tidak..

semuanya kerana masa...mampu ke miza nak bahagi masa...aduhh..dengan ragam mereka lagi...

memang duit income masuk memang la huuu...boleh la kumpul2 buat hantaran...tapi miza masih berbelah bahagi..sebab masa miza terhad...

memang miza minat..

mesti korang pening apela yang miza cakap sorang ni kan..

yer miza nak minta pendapat korang...camni ceritanya..

sebelum ni miza pernah berniaga...blouse & jubah2 arab dan mesir yang cantik2..miza dapat harga murah..miza memang peminat jubah dan abaya...so memang suke tengok orang pakai jubah...




dari minat dan perasaan suka ni la miza try2 nak mencuba nasib menjual blouse & jubah..

dan....

sambutan sangat mengalakkan time tuh..

but it stop..when i'm too tired and busy with my study...

huuu...penat nak mengambil order dan melayan kerenah customer...but to tell the truth alhamdullilah setakat takder lagi customer yang buat hal ngan miza..sebab konsep miza jujur dan tak paksa..sape nak beli...bayar dan beli...

huhu..untung miza memang ciput..tapi cukupla utk sara diri sendiri dan simpanan skit..hehe..dapatla belanja mr.irmidrza saya tu..huhu..

so sekarang perniagaan miza terbengkalai camtu je..huhu sian kat mr.irmidrza sebabnya..miza ade iklankan sal jubah miza kat blog die..so ramai la dok menanya die..tapi siyes miza tak larat nak urus time tuh...

hinggala sekarang...banyak email masuk..tanya sal jubah tuh..and sebenarnyer banyak je stok baru yang cntik..tapi daku malas gilerrr...camner ni????

sian customer miza kan..

hmmmm....

tolong beri semangat kat miza...

tanya mr.irmidrza..die kata ikut awakla..kalu ade masa buatla..tak menggalakkan betul pakcik tuh..huhu..

and dalam diam2 jual jubah dulu2..miza ade cari barangan baby gak..nak sangat jual barangan baby...


botol susu ngan napkin baby yang comel2 tuh..puas miza merata miza cari time berkobar2 minat berniaga dulu2..

tak pernah jumpa yang menarik perhatian..sehinggala hari itu..tibe2 terjumpa..huhu..

tapi....

segalanya kerana masa..

miza penat..tapi miza nak..

hati sangat berbelah bahagi..nak minta tolong orang..nak bagi komisyen..aduhh untung hanya gigit jari..sian la plak kan..huhu..

tolong give your opinion to miza pleasee...what should i do??

senang je jawapannyer..tapi nak gak sokongan dari korang2..huhu..perlu atau tak perlu..

memang takder keje...

ngantukk sebenarnyer..tapi kene berjaga malam..adeehh penatnyer...